Alles rondom fibro

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Alles rondom fibro

Toen wij ontdekte dat we samen fibromyalgie hadden, liepen we steeds tegen vele obstakels aan, we werden steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Het werd tijd dat er om fibromyalgie veel veranderd en verbeterd moest worden. Het doel van dit forum


    Voeding en dieet bij fibromyalgie

    avatar
    Beheerders
    Admin


    Aantal berichten : 43
    Registratiedatum : 28-11-11

    Voeding en dieet bij fibromyalgie Empty Voeding en dieet bij fibromyalgie

    Bericht van Beheerders wo feb 15, 2012 9:07 am

    ik kreeg van vele voedingsmiddelen maagklachten en pijn.de maag werkt samen met de rug .dus als er voedingsmiddelen zijn wat de maag niet verdraagt ontwikkel je automatisch rugklachten en andere pijn klachten.De huisarts schreef dan al gauw een maagbeschermer voor..waar je dan weer de bijwerkingen van krijgt.dat moest voor mij veranderen want zo bleef je in een cirkel draaien,dus besloot ik m,n voeding aan te passen zodat het voor mijn lichaam beter zal gaan functioneren en de pijnklachten zouden
    verminderen.

    ik koos voor een dieet met alleen magere produkten..geen suiker en matig te zijn met vet en alleen goede vetten te gebruiken zoals dieet magarine en dieet boter om te smeren.goede beweging door te wandelen met de hond en wat meer fruit te eten en op tijd ook rust te houden.Mijn gedachten waren hoe minder vet je meedraagt hoe beter je beweegt en hoe minder pijn en klachten je ondervindt.ik ben nu van de 90 kilo al 5 kilo kwijt en ik kan zeggen het is een goede stap in de goede richting want de maagklachten gingen weg en ik voel me stukken beter er door.Dus voedingsmiddelen werken zeker op de reuma ..
    door een lijstje te maken,wat voor ieder persoonlijk is ..kun je zo uitvinden wat voor jou werkt en wat niet. zodat je je weer een stuk beter voelt met bewegen en minder pijnklachten hebt.

      Het is nu vr apr 26, 2024 12:39 pm